مذاکره با چيني ها براي 5 ميليارد دلار فاينانس معدني

کد خبر: 10142 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:44
نمایش: 2826
اخبار

رييس هيات عامل ايميدرو از مذاکره با شرکت‌هاي چند مليتي براي حضور در معادن ايران خبر داد و گفت: در 2 هفته آينده مذاکراتي با طرف هاي چيني براي فاينانس 5 ميليارد دلار طرح انجام مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، مهدي کرباسيان در حاشيه برگزاريهمايش آهن و فولاد متال بولتندر کيش از حضور فاينانسور چيني براي تامين مالي ۷ طرح فولادي در ايران خبر داد و گفت: هفته گذشته هياتي از ايران براي پيگيري و تسريع در تامين مالي ۷ طرح فولادي و گشايش فاينانس‌هاي چيني به اين کشور سفر کرده بودند که شب گذشته نيز جلساتي با مقامات اين شرکت تامين کننده منابع مالي در ايران برگزار شد که نتايج هردو مذاکره اميدبخش بود.
وي افزود: اميدواريم عمليات اجرايي حداقل ۳ تا ۴ طرح فولادي را در مذاکره با اين شرکت چيني سرعت ببخشيم اما نتيجه اين مذاکرات هفته آتي نهايي مي شود، ضمن اينکه هيات چيني ظرف روزهاي آينده جلساتي را با شرکت ملي فولاد و شرکت فولاد خوزستان خواهد داشت.
وي تصريح کرد: ظرف ۱۵ روز آينده نيز هيات عالي رتبه اي از چين به ايران خواهد آمد که در رابطه با طرح‌هاي آلومينيوم، مس و فولاد در حجم ۵ ميليارد دلار سرمايه گذاري جديد، مذاکره مي شود.
کرباسيان در پاسخ به سئوالي مبني بر حضور شرکت‌هاي چند مليتي در سرمايه گذاري هاي بخش معدن و صنايع معدني تصريح کرد: مذاکراتي ميان ايميدرو و شرکت‌هاي چند مليتي از سوئيس، انگليس، آلمان و اتريش در هفته هاي گذشته صورت گرفته است که تقاضا براي حضور در طرح‌هايي همچون زغال سنگ، آلومينيوم و روي در حال بررسي است.
وي در ادامه در خصوص امکان فاينانس طرح‌هاي معدن و صنايع معدني از سوي ساير کشورهاي اروپايي و غير چيني گفت: قيمت و کيفيت دو مسئله مهمي است که به طور قطع در تامين مالي و جذب سرمايه گذاري خارجي در بخش معدن و صنايع معدني در نظر گرفته خواهد شد و اگر چيني ها هم قيمت و کيفيت مناسبي را ارائه دهند، به طور قطع مي توانند جزء فاينانسورهاي آتي در پروژه ها باشند.
وي گفت: شرکت‌هايي از آلمان و ايتاليا تقاضايي را براي ورود به حوزه فولاد ايران ارائه داده اند اما اجرايي شدن و انعقاد قراردادها با آنها منوط به لغو تحريم‌ها است که از اواخر امسال عملياتي مي شود.


معاون وزير صنعت معدن و تجارت گفت: قطعاً پروژه هاي جديدي در حوزه رقابتي و با در نظر گرفتن عامل کيفيت و قيمت مناسب را با خارجي ها آغاز خواهيم کرد.
کرباسيان ادامه داد: در حوزه فولاد، اکتشاف، استخراج، کنسانتره، گندله و در نهايت آهن اسفنجي و فولاد ظرفيت‌هاي مناسبي در ايران فراهم شده است که اميدواريم با لغو تحريم‌ها بتوانيم جايگاه ايران را در بخش معدن و صنايع معدني دنيا ارتقا دهيم.
رييس هيات عامل ايميدرو خاطر نشان کرد: ظرف سال‌هاي گذشته اطلاعات درستي به دنيا و سرمايه گذاران خارجي از معدن و صنايع معدني ايران ارائه نشده بود و برخي شرکت‌هايي که هم اکنون متقاضي سرمايه گذاري در ايران هستند، براي اولين بار به کشور سفر کرده اند.
وي افزود: اين شرکت‌ها علاقه مند به اطلاع از پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي ايران هستند و در کنار کسب اطلاعات، مذاکرات رودررويي را هم با شرکت‌هاي معدني ايران دارند.
وي ادامه داد: در دوران پساتحريم بايد از اين ظرفيت‌ها به بهترين شکل استفاده شود که بر اين اساس تيمي در ايميدرو براي به روز رساني اطلاعات معدن و صنايع معدني کشور فعال شده است که ظرف ماه آينده اطلاعات کامل تري را از وضعيت معدن و صنايع معدني ايران، پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي آن به دنيا ارائه خواهند کرد.
کرباسيان ادامه داد: ايران جزو ۱۰ کشور برتر دنيا در حوزه معدن است و پيش بيني مي شود ۵.۷ ميليارد تن ذخاير معدني داشته باشد که ۵۰ درصد آن ظرف سال‌هاي آتي فعال خواهند شد.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
15
امروز
985
دیروز
783
هفته
9585
ماه
187357
کل
229493
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟